niedziela, 14 listopada 2010

Auto skarbonka

Wkraczając w świat minimalizmu doszedłem do wniosku, że muszę zastanowić się nad zmianą samochodu na mniejszy. Życia bez samochodu jakoś nie potrafię sobie wyobrazić ale posiadanie mniejszego auta jak najbardziej tak. Zresztą małe samochody nie są złe. Jak przypomnę sobie bardzo już dawne czasy to w swej historii byłem kiedyś posiadaczem dwóch cudów motoryzacji pod marką Fiat 126p czyli inaczej dwóch "maluchów". Choć samochód ten czasami potrafił płatać figle to i tak bardzo miło go wspominam. Były to czasy kiedy byłem bardzo młody i bardziej się liczyło to z kim i gdzie się jedzie niż czym się jedzie. Potem niestety wraz ze wzrostem zarobków i z wiekiem kupowałem coraz to większe i droższe samochody a spontanicznych wyjazdów w życiu jakby mniej. Ale tak się dzieje gdy się wyrusza w pogoń za pieniędzmi i większość swego czasu poświęca na pracę dla jakiejś korporacji.


Bardzo ważną kwestią jest aspekt finansowy posiadania samochodu. Auto niestety jest dość pojemną skarbonką. 
Po pierwsze zastanowiłem się po co mi posiadanie tak dużego auta, kiedy przez większość czasu korzystam z niego sam. W tym momencie przypomniał mi się fragment filmu rysunkowego "Skok przez płot" kiedy to małe zwierzaki na widok dużego samochodu terenowego zadały pytanie innemu zwierzakowi o to ilu ludzi się w nim mieści. W odpowiedzi usłyszały, że najczęściej jeden.
Duży samochód przydaje mi się dosłownie kilka razy w roku podczas wyjazdu na wakacje lub gdy czasami trzeba przewieść coś większego. Ale oczywiście jest wiele sposobów na poradzenie sobie w takich sytuacjach, a z resztą jak już postanowiłem, że będę minimalistą to na wyjazd wakacyjny nie będę zabierał pół mieszkania i zmieszczę się w mniejsze auto.
Auto które posiadam zjada mi około 12 litrów paliwa na 100km, ubezpieczenie z racji dużej pojemności silnika kosztuje też nie mało, koszty przeglądów i napraw w większych i luksusowych samochodach są także znacznie wyższe niż w małych. Spokojnie licząc, w porównaniu do tego, że miałbym o klasę mniejsze auto to miesięcznie przepłacam na interesie ponad 500zł a to nie mało.  
Więc już postanowiłem, zmieniam auto na mniejsze i bardziej oszczędne.  Oszczędniejsze dla mojego portfela i środowiska. Jak tylko to zrobię to dam znać. Życzcie mi powodzenia.

10 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie, że podjąłeś tę decyzję, widać było, że do niej dojrzewasz, więc super, że ten moment nadszedł.
    My za to zastanawiamy się nad kupnem auta, ale na pewno będzie niewielkie.
    Życzę powodzenia i czekam na ciąg dalszy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy kupowałem samochód który aktualnie posiadam to w pierwotnych planach miał być mniejszy, ale wyszło jak zwykle.
    Dziękuję za wsparcie i za to co piszesz na swoim blogu który ciągle śledzę i który także mnie motywuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od trzech lat mamy kilkunastoletnie Audi 80. Sporo pali, od czasu do czasu jakaś większa naprawa się trafi, ale ogólnie jesteśmy bardzo zadowoleni. Natomiast babcia mojego męża cały czas namawia nas na kupno nowszego samochodu - wzorem dla niej jest jej córka, która jeździ C4 (kupiona w salonie), ale już myśli o wymianie na jakiś najnowszy model citroena. Dla nas to bez sensu, staramy się wytłumaczyć, że trzymając auto pod blokiem (od niedawna na strzeżonym parkingu) kupowanie nowego auta mija nam się z celem. Co innego gdybyśmy mieli jakiś garaż. A tak to byłby dodatkowy koszt.

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzenia trzeba spełniać. Samochód powinien do nas pasować i tyle!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno posiadanie auta to wydatek, ale również pewnego rodzaju wygoda. Ja jestem zdania, że na pewno fajnie jest sprowadzić samochód z Wielkiej Brytanii. Ile kosztuje rejestracja takiego auta napisano w https://kioskpolis.pl/ile-kosztuje-rejestracja-samochodu-z-wielkiej-brytanii/.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogólnie jeśli chodzi o posiadanie auta to należy się liczyć z różnymi wydatkami. Ja jestem zdania, że także bardzo ważną sprawą jest to, aby mieć zawsze kontakt do pomocy drogowej https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/ która jak najbardziej jest w stanie nam pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  8. 20 yr old Technical Writer Harlie Mapston, hailing from Rimouski enjoys watching movies like My Gun is Quick and Orienteering. Took a trip to Garden Kingdom of Dessau-Wörlitz and drives a Aston Martin DB5. sprawdz ten link tutaj teraz

    OdpowiedzUsuń
  9. Z całą pewnością samochód jest taką rzeczą w którą z czasem należy inwestować. Jeśli nagle się nam auto zepsuje to wtedy na pewno pomoc drogowa https://zakrzewski-holowanie.pl/ pojawi się na miejscu zdarzenia jak najszybciej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety czasami tak się zdarza, że właśnie nasze auto wymaga jakiś napraw i trzeba to zrobić jak chcemy nim jeździć. Uważam, że także dobrą opcją jest skontaktowanie się z pomocą drogową https://jarex24.pl/ gdy zależy nam na szybkim przetransportowaniu naszego auta.

    OdpowiedzUsuń